Правила безбар’єрної мови: Дитина з особливими освітніми потребами
У "Довіднику безбар’єрності", що розроблений з ініціативи першої леді України Олени Зеленської в рамках програми «Без бар’єрів» сказано, що:
- Правильно говорити, писати - Дитина з особливими освітніми потребами (ООП)
- Неправильно - Особлива дитина, Інклюзивна дитина, Дитина з інклюзією, Інклюзятко
-
Кожна дитина і доросла людина унікальні та особливі по-своєму, а тому в кожного з нас є власні індивідуальні потреби: комусь потрібно приймати вітаміни, комусь ховатись від сонця через алергію або не їсти полуниці, комусь потрібна тиша для концентрації, а комусь — класична музика.
Якщо ми маємо на увазі саме інклюзивну освіту, то правильно говорити саме «діти з особливими освітніми потребами». І це, до речі, єдиний випадок, коли коректно говорити «особливий». Маємо акцентувати, що дитина з особливими освітніми потребами — це людина до 18 років, що потребує додаткової підтримки в освітньому процесі.
Хто це може бути:
- діти з інвалідністю;
- діти з родин, що опинились у складних життєвих обставинах;
- безпритульні діти;
- діти, які живуть із ВІЛ/СНІД;
- діти-сироти;
- діти з дислексією (порушення, за якого людині важко читати), дисграфією (порушення, за якого людині складно писати) чи дискалькулією (порушення, виражене в нездатності людини до рахунку, розв’язання математичних задач);
- діти, позбавлені батьківського піклування та інші.
-
Дитина, яка на деякий час випала з освітнього процесу через хворобу чи інші причини, теж стає дитиною з особливими освітніми потребами, бо може потребувати додаткового часу, аби наздогнати однолітків.
Вивчайте правила безбар’єрної мови разом з нами у "Довіднику безбар’єрності".