Новогуйвинська громада
Житомирська область, Житомирський район

Що означає опорний заклад освіти

Дата: 05.06.2024 08:47
Кількість переглядів: 1317

Фото без опису

      Відповідно до частини 6 статті 31 Закону України “Про повну загальну середню освіту”, заклад загальної середньої освіти може мати статус опорного. Цією ж статтею визначено, що опорний заклад освіти – це заклад загальної середньої освіти, що має у своєму складі філії та/або здійснює підвезення здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до цього закладу і у зворотному напрямку, а також:

  • забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами;
  • має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу;
  • має безпечне освітнє середовище;
  • спроможний відповідно до вимог Закону України “Про повну загальну середню освіту” забезпечувати здобуття на належному рівні початкової, базової та/або профільної середньої освіти на рівні державних стандартів.

Процедура створення та діяльність опорного закладу освіти визначаються Положенням про опорний заклад освіти (далі – Положення).

Опорний заклад створюється, щоб забезпечити рівний доступ до освіти, модернізувати шкільну освіту та покращити освітню мережу.

Відповідно до пункту 4 Положення, опорний заклад освіти утворюється, щоб:

  • створити єдиний освітній простір та безпечне освітнє середовище;
  • забезпечувати рівний доступ осіб, зокрема з особливими освітніми потребами, до якісної освіти;
  • створити умови для здобуття особами початкової та базової середньої освіти, зокрема через проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, забезпечення реалізації їх індивідуальної освітньої траєкторії, впровадження курсів за вибором, факультативів, гуртків;
  • раціонально та ефективно використовувати наявні у закладах освіти ресурси, їх модернізувати.

Згідно з цим же пунктом Положення, для того, щоб виконувати свої завдання, в опорному закладі освіти створюється новий освітній простір. А новий освітній простір передбачає:

  • мотивуючий простір з новітніми технологіями дизайну, архітектури будівель та споруд, просторово-предметного оточення закладів освіти;
  • енергоефективні будівлі закладів освіти;
  • інклюзивне освітнє та безперешкодне (безбар’єрне) середовище в закладах освіти для осіб з особливими освітніми потребами;
  • умови для здобуття освіти із застосуванням новітніх інформаційно-комунікаційних засобів та технологій;
  • використання матеріально-технічної бази закладів освіти для забезпечення всебічного розвитку особистості здобувачів освіти.

Кількість здобувачів освіти опорного закладу (без урахування їх кількості у філіях) повинна бути не менш як 200 осіб (пункт 3 Положення).

Засновник утворює, ліквідовує, реорганізовує чи перепрофільовує (змінює тип) опорний заклад освіти відповідно до вимог законодавства (пункт 9 Положення).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень