A A A K K K
для людей із порушенням зору
Новогуйвинська громада
Житомирська область, Житомирський район

БЕЗБАР’ЄРНІСТЬ – це філософія суспільства без обмежень.

Дата: 12.03.2024 13:59
Кількість переглядів: 49

Фото без опису

«БЕЗБАРЄРНІСТЬ – це філософія суспільства без обмежень. Це про внутрішню готовність створювати середовище, у якому комфортно всім.»

Словник безбарєрності – одна з ключових елементів правильного спілкування з різними групами людей.

ПРАВИЛЬНО: дитина з особливими освітніми потребами (ООП)

НЕПРАВИЛЬНО: особлива дитина, інклюзивна дитина, дитина з інклюзією, інклюзятко.

Кожна дитина і доросла людина унікальні та особливі по – своєму, а тому в кожного з нас є власні індивідуальні потреби: комусь потрібно приймати вітаміни, комусь ховатись від сонця через алергію або не їсти полуниці, комусь потрібна тиша для концентрації, а комусь – класична музика. Якщо ми маємо на увазі саме інклюзивну освіту, то правильно говорити саме «діти з особливими освітніми потребами». І це до речі, єдиний випадок, коли конкретно говорити «особливий». Маємо акцентувати, що дитина з особливими освітніми потребами – це людина до 18 років, що потребує додаткової підтримки в освітньому процесі. Хто це може бути:

  • Діти з інвалідністю;
  • Діти з родин, що опинились у складних життєвих обставинах;
  • Безпритульні діти;
  • Діти, які живуть із ВІЛ/СНІД;
  • Діти-сироти;
  • Діти з дислексією ( порушення, за якого людині важко читати), дисграфією (порушення, за якого людині складно писати) чи дискалькуцією                                     (порушення, виражене в нездатності людини до рахунку, розв’язання математичних задач);
  • Діти, позбавлені батьківського піклування та інші.

Дитина, яка на деякий час випала з освітнього процесу через хворобу чи інші причини, теж стає дитиною з особливими освітніми потребами, бо може потребувати додаткового часу, аби наздогнати однолітків.

Дотримуйся принципу «Спочатку людина»!

Для безбарєрної мови є таке просте правило, яке звучить так: «спочатку говоримо про людину, а не про її риси». Тобто у фразах та висловах спочатку згадуйте людину, а далі вже її ознаки, якщо це потрібно. Наприклад, людина з інвалідністю, юдина з ДЦП, людина з синдромом Дауна. Якщо ж ми говоримо, наприклад, «інвалід», ми по суті знеособлюємо людину, зводимо її особистість до якоїсь одної характеристики. Але насправді ж це не так.

Усі ми значно більше, ніж якась одна ознака.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь