A A A K K K
для людей із порушенням зору
Новогуйвинська громада
Житомирська область, Житомирський район

Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта Рішення 27 сесії 8 скликання Новогуйвинської селищної ради від  15 червня 2022  №1000 "Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новогуйвинської селищної ради на 2023

Дата: 22.01.2024 11:09
Кількість переглядів: 61

Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта

Рішення 27 сесії 8 скликання Новогуйвинської селищної ради від  15 червня 2022  №1000 "Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новогуйвинської селищної ради на 2023 рік"

 

1. Вид та назва регуляторного акта.

Рішення 27 сесії 8 скликання Новогуйвинської селищної ради від              15 червня 2022 року №1000 "Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новогуйвинської селищної ради на 2023 рік".

 

2. Назва виконавців заходів відстеження.

Управління фінансів Новогуйвинської селищної ради Житомирського району Житомирської області, Головне управління ДПС у Житомирській області.

 

3. Цілі прийняття регуляторного акта.

Прийняття  даного  рішення  мало  на  меті  законодавче  врегулювання  справляння місцевих податків і зборів на території Новогуйвинської селищної територіальної громади  та  їх перерахування  до  бюджету  громади в очікуваних обсягах.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження.

Відстеження результативності даного рішення проведено згідно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

 

5. Тип відстеження: повторне.

 

6. Методи одержання результатів відстеження.

Метод одержання результатів відстеження є отримання статистичних даних шляхом аналізу надходжень до бюджету громади місцевих податків і зборів.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних.

Вид даних: статистичні показники щодо надходжень до бюджету громади по єдиному податку, транспортному податку, збору за місця для паркування транспортних засобів,  туристичному збору, акцизному податку, частині чистого прибутку (доходу) комунальних підприємств та їх об’єднань, що перебувають у комунальній власності та інформації щодо динаміки росту чи зменшення цих платників (дані Головного управління ДПС у Житомирській області та Управління фінансів Новогуйвинської селищної ради Житомирського району Житомирської області).

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.

8.1. Єдиний податок.

Згідно із статистичними даними за 2023 рік до бюджету громади перераховано єдиного податку 20 241,88 тис. грн., що на 3 673,54 тис. грн. більше ніж у 2022 році. В розрізі платників податку: фізичними особами -  16 532,80 тис. грн., що на 3 264,33 тис. грн. більше ніж за 2022 рік; юридичними особами – 1 167,25 тис. грн., що на 221,05 тис. грн. більше ніж за 2022 рік; сільськогосподарськими товаровиробниками, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків – 2 541,83 тис. грн., що на 188,16 тис. грн. більше ніж у 2022 році.

      Кількість цих платників на кінець 2023 року склала 818, тоді як за підсумками 2022 року – 706.

 

Аналіз виконання плану по єдиному податку за 2023 рік

тис.грн.

Найменування

Уточнений річний план

Фактично надійшло

Причини невиконання

Єдиний податок з юридичних осіб

1 292,45

1 167,25

Введення воєнного стану в Україні у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України.

Несвоєчасна сплата палатниками податку.

Податкові пільги з єдиного податку на період дії воєнного стану: суб’єктам малого підприємництва – ФОП 1 та 2 групи відповідно до Закону України від 15.04.2022 №2120 на період дії воєнного стану скасовано обов’язковість сплати єдиного податку; для ФОП 3 групи встановлено ставку податку на рівні 2% замість 5% (з 01.08.2023 року припинено дію цих податкових пільг)

Єдиний податок з фізичних осіб

15 152,54

16 532,80

Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків

2 728,50

2 541,83

 

8.2. Транспортний податок.

Платниками транспортного податку в 2023 році є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в України згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Надходження від цього податку з юридичних осіб за 2023 рік склали 47,92 тис. грн., з фізичних осіб – 25,00 тис. грн.

 

 

8.3. Збір за місця для паркування транспортних засобів.

Збору за місця для паркування транспортних засобів  за 2022, 2023 роки до бюджету громади не надходило.

 

8.4. Туристичний збір.

 Туристичного збору за 2023 рік зараховано 69,49 тис. грн. (в т.ч. юридичними особами – 69,49 тис. грн., фізичними – не надходив), тоді як за 2022 рік -  41,30 тис. грн. (в т.ч. юридичними особами – 41,30 тис. грн., фізичними – не надходив).

 

Аналіз виконання плану по туристичному збору за 2023 рік

тис.грн.

Найменування

Уточнений річний план

Фактичні надходження

Причини невиконання

Туристичний збір, сплачений юридичними особами

52,72

69,49

-

Туристичний збір, сплачений фізичними особами

1,25

0,00

Введення воєнного стану в Україні у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України.

Відсутність платників даного виду податку.

 

 

8.5. Акцизний податок.

Згідно із статистичними даними за 2023 рік до бюджету громади перераховано акцизного податку 9 643,40 тис. грн., що на 6 449,39 тис. грн. більше ніж у 2022 році. В розрізі складових податку за 2023 рік надійшло: акцизного податку з виробленого в Україні пального – 1 266,68 тис. грн. (у 2022 році – 143,28 тис.грн.); акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального – 4 797,97 тис. грн. (у 2022 році – 777,22 тис. грн.); акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 3 578,76 тис. грн. (у 2022 році – 2 273,51 тис. грн.).

 

 

 

 

 

Аналіз виконання плану по акцизному податку за 2023 рік

тис.грн.

Найменування

Уточнений річний план

Фактично надійшло

Причини невиконання

Акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) пальне

1 040,29

1 266,68

-

Акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) пальне

3 750,71

4 797,97

Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів

3 016,14

3 578,76

 

8.6. Частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучаються до відповідного місцевого бюджету.

Норматив відрахування частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до загального фонду бюджету громади за відповідний період, для всіх комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що перебувають у спільній власності Новогуйвинської селищної територіальної громади, встановлено у розмірі 30 відсотків.

Надходження цього податку за 2023 рік склали – 1,02 тис. грн., тоді як за 2022 рік – 1 292,07 тис. грн.

Кількість платників у 2023 році – 1: Новогуйвинське ВЖРЕКП.

 

Аналіз виконання плану по частині чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучаються до відповідного місцевого бюджету за 2023 рік

тис.грн.

Уточнений річний план

Фактично надійшло

Причини невиконання

1 292,07

1,02

Введення воєнного стану в Україні у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України.

Несвоєчасна сплата палатниками податку.

 

 

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

Основна мета досягнута - прийняття зазначеного рішення надало змогу законодавче врегулювати справляння  місцевих податків та зборів, що в свою чергу надало можливість бюджету отримувати надходження від  місцевих податків і зборів та можливість контролюючому органу здійснювати контроль за нарахуванням та сплатою місцевих податків та зборів.

Не досягнуто цілі щодо очікуваного надходження у 2023 році від єдиного податку з юридичних осіб та єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, туристичного збору, сплаченого фізичними особами, частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до загального фонду бюджету громади, що спричинено введенням воєнного стану, несвоєчасною сплатою податків платниками, відсутністю платників та рядом законодавчих змін.

 

 

 

Секретар селищної ради                                                       Олександр ЛОВИНЮК

18.01.2024

 

 

Виконавці:

Олена МЕЛЬНИК ________________

Анжела АНАНЧЕНКО____________


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь