АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення Новогуйвинської селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Новогуйвинської селищної ради на 2022 рік»
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення Новогуйвинської селищної ради
«Про встановлення місцевих податків і зборів на території Новогуйвинської селищної ради на 2022 рік»
І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання
Відповідно до статті 10 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.
Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування, а саме: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плати за землю, єдиного податку.
Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до місцевого бюджету та, відповідно до діючого законодавства, є джерелом формування загального фонду сільського бюджету, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади селищ Новогуйвинське, Озерне, Гуйва та сіл Вертокиївка, Городище, Іванківці, Глибочок, Крути, Головенка, Залізня, Озерянка, Павленківка, Ружки, Рудня-Городище, Гай, Роздольне, Соснівка, Сінгури, Вишневе, Волиця, Двірець, Пряжів, Троянів та Ставецьке. Кошти від їх надходження спрямовуються на забезпечення діяльності функціонування бюджетних установ, благоустрій територій територіальної громади, виконання програм соціально-економічного розвитку Новогуйвинської територіальної громади.
Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини місцевого бюджету, виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку Новогуйвинської територіальної громади на 2022 рік Новогуйвинська селищна рада має прийняти рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новогуйвинської селищної ради на 2022 рік».
Причини виникнення проблем:
Відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, якщо селищна рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Податкового кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю, що спричинить втрати дохідної частини бюджету. Як наслідок будуть не профінансовані соціальні програми громади, а саме:
- оплата харчування пільгових категорій дітей закладів загальної середньої освіти;
- утримання закладів дошкільної освіти (енергоносії, харчування тощо);
- підвіз дітей до місць навчання та виховання;
- благоустрій території громади;
- підтримка розвитку вторинної медичної допомоги;
- підтримка розвитку первинної медико-санітарної допомоги;
- інші заходи.
Аналіз втрат до місцевого бюджету
№ з/п |
Назва показника |
У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2022 рік |
У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2022 рік |
Відхилення, тис. грн. |
||
Ставка % |
Очікуваний обсяг надходжень тис. грн. |
Ставка%
|
Очікуваний обсяг надходжень тис. грн |
|||
1 |
Транспортний податок |
25 000 грн за кожен автомобіль |
102,991 |
0 |
0 |
102,991 |
2 |
Туристичний збір |
Внутрішній туризм – 0,5% В’їзний туризм -5% |
10,368 |
0 |
0 |
10,368 |
3 |
Збір за місця для паркування транспортних засобів |
0,05 |
0
|
0 |
0 |
0 |
4 |
Відрахування частини чистого прибутку комунальними підприємствами та їх об’єднаннями |
30 |
256,000 |
0 |
0 |
256,000 |
5 |
Ставки по акцизному податку |
5 |
1302,555 |
0 |
0 |
1302,555 |
6 |
Єдиний податок |
І гр.10 % ІІ гр.20 %
|
16263,278 |
0 |
0 |
16263,278 |
|
Разом (втрати до бюджету) |
Х |
Х |
Х |
Х |
17935,192 |
В разі прийняття рішення «Про місцеві податки та збори на території Новогуйвинської селищної ради на 2022 рік» очікується, що в бюджет Новогуйвинської територіальної громади надійдуть кошти в сумі 17935,192 тис. грн.
Разом з тим, при прийнятті рішення необхідно забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування.
Таким чином, Новогуйвинська селищна рада, враховуючи пропозиції підприємців, не підвищувала ставки податків, в тому числі ставок єдиного податку.
Підтвердження важливості проблеми:
Важливість проблеми при затвердженні місцевих податків і зборів полягає в необхідності наповнення місцевого бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податків на вирішення соціально-економічних проблем громади, благоустрій населених пунктів, покращення інфраструктури.
Враховуючи вищевикладене, Новогуйвинською селищною радою розробляється проект рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новогуйвинської селищної ради на 2022 рік» та публікується в засобах масової інформації .
Основні групи, на які проблема справляє вплив:
Групи |
Так |
Ні |
Громадяни |
так |
|
Держава |
так |
|
Суб’єкти господарювання |
так |
|
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* |
так |
|
Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:
Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією Новогуйвинської селищної ради.
Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:
Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів, з огляду на вимоги Податкового кодексу України. А саме, у разі, якщо селищна рада у термін до 15 липня не прийняла та не оприлюднила рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норм Податкового кодексу України, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.
II. Цілі державного регулювання
Цілі державного регулювання, безпосередньо пов'язані з розв'язанням проблеми:
Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі.
Основними цілями регулювання є:
- здійснити планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні бюджету;
- встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок місцевих податків і зборів з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання та відповідно до потреб місцевого бюджету;
- встановити пільги щодо сплати місцевих податків і зборів;
- забезпечити своєчасне надходження до міського бюджету місцевих податків та зборів;
- забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.
ІІІ. Визначення та оцінка способів досягнення визначених цілей
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1. Не виносити на розгляд сесії селищної ради та не приймати рішення міської ради «Про місцеві податки і збори» на 2022 р. |
У такому випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню місцевого бюджету в можливих обсягах. Очікуванні втрати місцевого бюджету в результаті неприйняття рішення «Про місцеві податки і збори» на 2021р. складатимуть: 17935,192 тис. грн., що не дозволить профінансувати заходи соціального та економічного значення Новогуйвинської територіальної громади (благоустрій, утримання комунальних закладів та інше.) |
Альтернатива 2. Прийняти рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новогуйвинської селищної ради на 2022 рік» у запропонованому вигляді |
Прийняття цього рішення забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території громади та відповідне наповнення місцевого бюджету. Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. До бюджету територіальної громади орієнтовно надійде 17935,192 тис. грн., що дозволить частково профінансувати комунальні дошкільні навчальні заклади, благоустрій та інші соціальні програми. Крім того, при визначенні розміру ставок податків та зборів, враховані пропозиції підприємців, що дозволить уникнути соціальної напруги та сприятиме підвищенню рівня довіри до місцевої влади. |
Альтернатива 3 Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів на 2022 рік. |
За рахунок прийняття максимальних ставок додатково надійде до селищного бюджету 512,0 тис. грн. Прийняття такого рішення призведе до значного збільшення навантаження на суб’єктів господарювання, що в свою чергу призведе до нарахування пені, штрафних санкцій за несвоєчасну сплату, збільшить недоїмку із сплати податків і зборів. Можливе скорочення кількості зареєстрованих СПД. Можливе виникнення соціальної напруги, непорозуміння між місцевою владою та СПД. |
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
1. Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень. 2. Забезпечить відповідні надходження до місцевого бюджету від сплати місцевих податків і зборів. 3.Створить сприятливі фінансові можливості міської влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади. 4. Вдосконалить відносини між місцевою владою та СПД . |
Відсутні |
Альтернатива 3 |
Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету та спрямування їх на соціально-економічний розвиток громади |
Існування ризику переходу діяльності суб’єктів господарювання в «тінь» та несплата податків. Погіршення іміджу місцевої влади. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
Витрати пов’язані з відрахуванням частини чистого прибутку комунальними підприємствами та їх об’єднаннями 512,0 тис. грн. |
Альтернатива 2 |
Вирішення соціально-економічних проблем громади за рахунок наповнення дохідної частини місцевого бюджету |
Сплата податків за встановленими ставками |
Альтернатива 3 |
Вирішення більшої кількості соціальних проблем міста за рахунок значного зростання дохідної частини міського бюджету |
Надмірне податкове навантаження призведе до несвоєчасних сплати місцевих податків та зборів, а це в свою чергу до нарахування пені та штрафних санкцій. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць* |
0 |
0 |
1 |
139 |
140 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
0 % |
0% |
0,7% |
99,3% |
100 % |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
Витрати пов’язані з відрахуванням частини чистого прибутку комунальними підприємствами та їх об’єднаннями 512,0 тис. грн. |
Альтернатива 2 |
Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування. Вдосконалить відносини між місцевою владою та суб’єктами господарювання, пов’язаних зі справлянням податків та зборів, оскільки враховані пропозиції суб’єктів підприємницької діяльності. |
Сплата податків за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатку 4 до цього АРВ |
Альтернатива 3
|
Відсутні. |
За рахунок прийняття максимальних ставок додаткові витрати орієнтовно будуть складати 512 тис. грн. Надмірне податкове навантаження спричинить додаткові (непомірні) витрати малого бізнесу . |
У зв’язку з відсутністю суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта згідно Додатка 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не розраховувалися.
ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) |
Така альтернатива є не прийнятною, оскільки місцеві податки та збори будуть сплачуватися платниками відповідно до Податкового кодексу України за мінімальними ставками, громадяни втратять додаткові пільги. Зменшаться надходження до місцевого бюджету , а це не дозволить профінансувати в повній мірі соціально-економічні та інші програми. Очікуванні втрати до місцевого бюджету складатимуть 17935,192 тис. грн. |
Альтернатива 2 |
3 - цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть) |
Прийняття даного рішення сільської ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території міста та відповідне наповнення місцевого бюджету. До бюджету територіальної громади надійде орієнтовно 17935, 192 тис. грн. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податків і зборів. |
Альтернатива 3 |
2- цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті частково |
Надмірне податкове навантаження на суб’єктів господарювання знівелює вигоди від збільшення дохідної частини бюджету, а саме існує ризик переходу суб’єктів господарювання в «тінь». Балансу інтересів досягнуто не буде. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 2 |
Наповнення місцевого бюджету та спрямування фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади. Сплата податків і зборів СПД та громадянами за обґрунтованими ставками. |
Сплата податків за запропонованими ставками 17935,192 тис.грн. Детальна інформація щодо очікуваних витрат СПД наведено у додатку 1 до цього АРВ. |
Наповнення місцевого бюджету, збереження кількості суб’єктів господарювання та робочих місць |
Альтернатива 3 |
Додаткові надходження коштів до місцевого бюджету (512 тис.грн.) та спрямування їх на вирішення соціальних проблем територіальної громади . |
Надмірне податкове навантаження (512 тис.грн. ) спричинить занепад малого бізнесу. Детальна інформація щодо очікуваних витрат СПД наведено у додатку 1 до цього АРВ |
Додаткове наповнення міського бюджету. Надмірне навантаження на СПД, можливе скорочення кількості СПД. |
Альтернатива 1 |
Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України |
Зменшення надходжень у місцевий бюджет. Сумарні витрати, 512,0 тис. грн. |
Зменшення надходжень до міського бюджету, підвищення соціальної напруги за причини погіршення якості життя членів громади |
Рейтинг
|
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 2 |
Альтернатива є доцільною. Прийняття рішення забезпечить наповнення місцевого бюджету. Податкове навантаження для платників місцевих податків і зборів не буде надмірним. Досягнення балансу інтересів органу місцевого самоврядування та платників місцевих податків і зборів. |
Зміни до чинного законодавства:
та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо). Виникнення податкового боргу про причині не сплати місцевих податків та зборів. |
Альтернатива 3 |
Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету. Балансу інтересів досягнути неможливо. |
Зміни до чинного законодавства:
та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо). Виникнення податкового боргу про причині не сплати місцевих податків та зборів. |
Альтернатива 1 |
У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм. Вказана альтернатива є неприйнятною. |
Зміни до чинного законодавства:
та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо). |
Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно- обґрунтованих місцевих податків та зборів, що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Новогуйвинської селищної ради.
V. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми
Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:
В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території Новогуйвинської територіальної громади, аналітичних показників Житомирської ДПІ Житомирського управління ГУ ДФС у Житомирській області, інформації управління фінансів Новогуйвинської селищної ради станом на 01.01.2021 року, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих місцевих податків і зборів на 2022 рік.
Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:
Розробка проекту рішення Новогуйвинської селищної ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Новогуйвинської селищної ради на 2022 рік» та аналіз регуляторного впливу до нього (надалі АРВ).
Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.
Оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.
Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.
Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії Новогуйвинської селищної ради.
Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.
Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.
За результатами проведених розрахунків очікуваних витрат та вигод суб’єктів підприємницької діяльності (надалі СПД), прогнозується, що прийняття зазначеного проекту рішення дозволить забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування. А його застосування буде ефективним для вирішення проблеми, зазначеній в розділі І цього АРВ.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
Тест малого підприємництва додається.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії акта:
Необмежений
Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:
У разі, якщо селищна рада у термін до 15 липня не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норм цього Кодексу, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, що передує бюджетному періоду.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
- Забезпечення відповідних надходжень до місцевого бюджету від сплати місцевих податків і зборів.
- Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта.
- Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконаннями вимог акту.
- Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта
Прогнозні показники результативності.
п/н |
Назва показника |
У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2022 р. |
тис. грн. |
||
1 |
Разом надходжень до місцевого бюджету (очікуваний обсяг надходжень), в тому числі: |
17935,192 тис. грн. |
|
- Транспортний податок |
102,991 тис. грн. |
|
- Туристичний збір |
10,368 тис. грн. |
|
|
0 |
|
|
1302,555 тис. грн. |
|
|
256, 000 тис. грн. |
|
- Єдиний податок |
16263,278тис. грн. |
2 |
Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта |
457 |
3 |
Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб’єкта . |
2 години |
4 |
Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконаннями вимог акту. |
17935, 192 тис. грн. |
5 |
Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта, Оприлюднені повідомлення, проект рішення, АРВ: - на офіційному сайті Новогуйвинської селищної ради; - на стенді Новогуйвинської селищної ради.
|
Високий
|
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконавчим комітетом Новогуйвинської селищної ради.
Метод проведення відстеження результативності:
Статистичний
Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:
Статистичні
- аналітичні показники Житомирської ДПІ Житомирського управління ГУ ДФС у Житомирській області;
- інформація управління фінансів Новогуйвинської селищної ради.
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватися за три місяці до дня закінчення визначеного строку дії регуляторного акта.
Новогуйвинський селищний голова Сергій КРУТІЙ
Додаток 1
до аналізу регуляторного впливу
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01.01.2021 р. по 31.03.2022 р.
Порядковий номер |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1
|
Робочі наради та зустрічі (опитування) |
15 |
Обговорено та запропоновано залишити розміри ставок місцевих податків та зборів на 2022 рік на рівні діючих ставок поточного року. |
2
|
Вид консультацій: у телефонному та усному режимі, інтернет консультації |
26 |
Обговорено та запропоновано залишити розміри ставок місцевих податків та зборів на 2022 рік на рівні діючих ставок поточного року. |
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 140 (одиниць), у тому числі малі підприємства 30 (одиниць), мікропідприємництва 110 (одиниць), питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100% (відсотків).
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік провадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п'ять років |
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
0 |
0 |
0 |
|
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
0 |
0 |
0 |
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
0 |
0 |
0 |
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
0 |
0 |
0 |
5 |
Інші процедури (сплата податків та зборів, визначених рішеннями сільської ради на 2022 рік), гривень |
11335 |
- |
- |
6 |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
11335 |
0 |
0 |
7 |
Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
140 |
||
8 |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб' єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7) |
1586900 |
0 |
0 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2021 році становить __________грн. та у погодинному розмірі ________ грн.
|
||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання |
1 год*28,31 грн= 28,31 |
0 |
0 |
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання: Внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності |
1 год*28,31 грн= 28,31 |
0 |
0 |
11 |
Процедури офіційного звітування |
0 |
0 |
0 |
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
0 |
0 |
0 |
13 |
Інші процедури |
Х |
Х |
Х |
14 |
Разом, гривень |
56,62 |
Х |
0 |
15 |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
140 |
||
16 |
Сумарно, гривень |
7926,8 |
Х |
0 |
БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ
на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікропідприємництва
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий), гривень |
За п’ять років, гривень |
1 |
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
1586900 |
7934500 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
7926,8 |
39634 |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
1594826,8 |
7974134 |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
0 |
0 |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
1594826,8 |
7974134 |
5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого
підприємництва щодо запропонованого регулювання
На основі аналізу статистичних даних що надані фінансовим відділом Рукшинської сільської ради та під час консультацій, проведених із суб’єктами підприємництва, визначено, що зазначені ставки податків є прийнятними для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних ) процедур не потрібно.
Новогуйвинський селищний голова Сергій КРУТІЙ