Новогуйвинська громада
Житомирська область, Житомирський район

Проекти рішень сесій №49-11 «Про затвердження Програми розвитку земельних відносин  та охорони земель Новогуйвинської селищної ради на 2020-2022 роки»

Кількість переглядів: 445
Скликання: 7 скликання
Сесія: 49 сесія
Тип документу: Проекти рішень сесій
Дата прийняття: 18.11.2019
Дата оприлюднення: 18.11.2019
Номер документу: 49-11
Назва документу: Про затвердження Програми розвитку земельних відносин  та охорони земель Новогуйвинської селищної ради на 2020-2022 роки
Прикріплені файли:

НОВОГУЙВИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЖИТОМИРСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

 

49-га сесія селищної ради                                           сьомого скликання

від ___________ 2019 року

 

 

Про затвердження Програми розвитку

земельних відносин  та охорони земель

Новогуйвинської селищної ради на 2020-2022 роки

 

 

З метою подальшого розвитку земельних відносин, підвищення ефективності використання земельних ресурсів та виконання заходів щодо раціонального використання і охорони земельних ресурсів, керуючись Конституцією України, Земельним кодексом України, Законом України «Про державні цільові програми», Законом України «Про землеустрій, Законом України «Про місцеве самоврядування  в Україні», Новогуйвинська селищна рада

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити Програму розвитку земельних відносин та охорони земель Новогуйвинської селищної ради на 2020-2022 роки, що додається.

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань регулювання земельних відносин, охорони навколишнього середовища та землевпорядника селищної ради.

 

   Селищний голова                                           З.Г. Гончаренко   

 

Додаток до рішення ___

49 сесії 7-го скликання

Новогуйвинської селищної ради

від _______ 2019 р.

 

Програма

розвитку земельних відносин та охорони земель Новогуйвинської селищної ради на 2020-2022 роки

 

Вступ

Програма розвитку земельних відносин та охорони земель Новогуйвинської селищної ради на 2020-2022 роки (далі – Програма) розроблена згідно із Земельним та Бюджетним кодексами України, Законами України «Про землеустрій», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про основи містобудування», «Про охорону земель», «Про оцінку земель», «Про Державний земельний кадастр», постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру», Постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 року № 513 «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель» з метою здійснення заходів для створення ефективного механізму регулювання земельних відносин та управління земельними ресурсами, раціонального використання та охорони земель, розвитку ринку землі та ведення Державного земельного кадастру.

Результатом виконання Програми має стати підвищення ефективності раціонального використання та охорони земель Новогуйвинської селищної ради.

Фінансування заходів здійснюватиметься за рахунок місцевого бюджету і залучення коштів підприємств та громадян.

                  

 

  1. Загальна характеристика земель Новогуйвинської селищної ради

 

До складу Новогуйвинської селищної ради входять три селища міського типу: Новогуйвинське, Озерне, Гуйва.

Смт. Новогуйвинське розташоване за 8 км від районного та обласного центру та залізничної станції міста Житомир. Через населений пункт проходить автошлях Житомир-Бердичів. Населення – 5200 особи.

Смт. Гуйва розташоване за 4 км від районного і обласного центру та залізничної станції Житомир. Населення – 850 осіб.

Смт. Озерне – військове містечко, входить до складу Новогуйвинської селищної ради.  Розташоване за 14 км від районного і обласного центру та залізничної станції Житомир. Населення – 6157 осіб.

 

 

2. Земельний фонд Новогуйвинської селищної ради

 

Площа населених пунктів Новогуйвинської селищної ради станом на 01.12.2019 року становить 457,3 га, в тому числі:

  • Смт. Новогуйвинське – 60,2 га;
  • Смт. Гуйва – 241,5 га;
  • Смт. Озерне – 155, 6 га.

Площа земельних ділянок закладів, установ та  організацій складає 36,3202 га.

Площа земельних ділянок промислових та інших підприємств складає 20,4399 га.

Площа земельних ділянок підприємств та організацій транспорту, зв`язку складає 45,7516 га.

 

 

  1. Мета програми

Мета Програми полягає у проведенні державної політики, спрямованої на:

  • здійснення заходів для створення ефективного механізму регулювання земельних відносин та державного управління земельними ресурсами, раціонального використання та охорони земель, розвитку ринку землі та ведення державного земельного кадастру;
  • забезпечення ефективного використання земельних ресурсів, створення оптимальних умов для суттєвого збільшення соціального, інвестиційного і виробничого потенціалів землі, зростання її економічної цінності;
  • забезпечення потреб населення і галузей економіки у земельних ресурсах.

Головне завдання полягає в тому, щоб за допомогою правових норм, фінансово-економічних важелів забезпечити проведення робіт по землеустрою, створити автоматизований державний банк даних про власників землі і землекористувачів, напрямки і структуру використання земельних ресурсів, підвищити відповідальність усіх суб’єктів господарювання на землі за раціональне її використання та своєчасність платежів за землю.

Програма спрямована на забезпечення цілеспрямованої діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об'єднань громадян по створенню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку і планування територій, проектування, будівництво і реконструкцію об'єктів житлово-цивільного, виробничого призначення, спорудження інших об'єктів, створення інженерної і транспортної інфраструктури.

 

  1. Заходи виконання Програми

Розв’язання проблем, пов’язаних з раціональним використанням та охороною земель на території Новогуйвинської селищної ради, необхідно здійснити шляхом:

  • встановлення меж населених пунктів;
  • інвентаризації земель населених пунктів;
  • створення ринку землі;
  • виконання робіт із землеустрою;
  • розроблення містобудівної документації.

 

    1. Встановлення меж населених пунктів

Одним із вагомих заходів землевпорядкування є встановлення меж територіально-адміністративних одиниць. Чітко сформовані території меж селищної ради створюють умови для прийняття територіальною громадою, в особі селищної ради, самостійних рішень щодо соціально-економічного розвитку території, складання бюджетної політики, розвитку транспортної, комунальної та іншої інфраструктури.

Існуючі межі міста були встановлені проектом встановлення меж в 1992 році. За минулий час вони зазнали значні зміни, які відбулися і не відповідають дійсності. Таке становище має негативний вплив на розвиток селищ, управління земельними ресурсами, формування справедливої системи оподаткування та наповнення місцевого бюджету за рахунок плати за землю.

Обґрунтоване формування територій і встановлення меж селищ дасть можливість упорядкувати адміністративно-територіальний поділ, вирішити питання забудови, раціонального використання земель населених пунктів, справедливого оподаткування, контролю за використанням та охороною земель.

У реалізації програми щодо формування територій і встановлення меж населеного пункту першочерговими заходами мають бути роботи по формуванню території та встановленню меж  населеного пункту.

 

    1. Інвентаризація земель

 

Одним із важливих заходів земельної реформи та перетворення земель на потужний ресурс соціально – економічного розвитку є здобуття достовірних та повних відомостей щодо площі, складу та якісних характеристик земель, про землекористувачів та землевласників (юридичних та фактичних), врегулювання суміжних меж. Достовірні данні про площі, межі, склад угідь та конфігурацію земельних ділянок надають можливість прогнозувати використання земель, передбачити надходження, обґрунтовано нараховувати земельний податок, сприяти здійсненню раціональної політики у сфері формування ринку.

Важливо знати які земельні ділянки не використовуються, або використовуються не раціонально, не за цільовим призначенням, всупереч вимогам земельного та природоохоронного законодавства. Засобом набуття таких знань служить інвентаризація.

Метою інвентаризації земель є створення основи для:

  • ведення Державного земельного кадастру;
  • реєстрації земельних ділянок;
  • забезпечення створення банку даних по землям міста на паперовій основі та магнітних носіях;
  • організації постійного контролю за використанням земель у населених пунктах та за її межами;
  • прийняття органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади рішень з питань земельних відносин відповідно до компетенції, визначеної Земельним кодексом України.

В результаті проведення інвентаризації земель відбудеться  упорядкування земель   комунальної власності.

 

3.3 Створення ринку землі

Розвиток ринку землі на сучасному етапі передбачає здійснення заходів з використанням правових і економічних важелів регулювання ринкових земельних відносин щодо прискорення приватизації земельних ділянок громадянами (шляхом їх безоплатної передачі з комунальної до приватної власності), юридичними, фізичними особами шляхом купівлі-продажу та продажу вільних земельних ділянок з земельних торгів (аукціони, конкурси) – створення первинного ринку, а також створення умов для вільного обігу земельних ділянок і прав на них – вторинний ринок.

Створення ринку землі буде сприяти стабільності надходження коштів від її продажу та податку на землю з проданих у власність. Отримання одноразового доходу від продажу землі дасть змогу органам місцевого самоврядування спрямовувати кошти на здійснення програм соціально-економічного розвитку, розширити базу оподаткування та збільшити фінансування соціальної сфери.

 

3.3 Виконання робіт із землеустрою;

Землеустрій – сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних утворень, суб’єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.

Види робіт із землеустрою – обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи, що виконуються з метою складання документації із землеустрою.

Роботи із землеустрою земель населених пунктів Новогуйвинської селищної ради :

  • схеми  землеустрою  і  технікоекономічні  обґрунтування використання   та  охорони  земель  адміністративнотериторіальних одиниць;
  • проекти  землеустрою  щодо  впорядкування  території  для містобудівних потреб;
  • складання документації із землеустрою;
  • проведення топографогеодезичних робіт;
  • виготовлення проектів відведення земельних ділянок;
  • встановлення меж на місцевості.

Завдання організації робіт з оформлення правовстановлюючих документів на землю комунальними установами є пріоритетним заходом земельної реформи. Проведення даних робіт позволить упорядкувати землеволодіння бюджетних установ та запобігти незаконних вилучень даних територій.

 

3.4 Розроблення містобудівної документації

В сучасних умовах зростає роль планування територій, як ефективного засобу регулювання її використання, яке забезпечує взаємоузгодження в цій сфері інтересів особистості, суспільства, держави та галузей економіки.

Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено розроблення у складі генерального плану населеного пункту: плану зонування території та детального плану території населеного пункту.

Відповідно до ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту», ст.17 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» - генеральний план населеного пункту з чисельністю населення до 50 тис. осіб, генеральні плани можуть поєднуватися з детальними планами території таких населених пунктів.

Матеріали генерального плану вирішують основні, принципові питання з планування територій і не можуть бути використані замість спеціальних проектів, схем та програм розвитку галузей економіки, охорони навколишнього середовища та здоров'я населення, пам'яток історії і культури, інженерного захисту і підготовки території, розвитку систем транспорту, безпеки та організації дорожнього руху, інженерного обладнання, тощо. При складанні зазначеної документації повинні враховуватися пропозиції відповідних розділів генерального плану.

При здійсненні планування і забудови територій на місцевому рівні обов'язковою умовою є врахування громадських інтересів, що полягає у визначенні потреби територіальної громади в територіях, необхідних для розташування, утримання об'єктів житлово-комунального господарства, соціальної, інженерно-транспортної інфраструктури, вирішення інших завдань забезпечення сталого розвитку населеного пункту, та врахування приватних інтересів, що полягає у забезпеченні фізичним та юридичним особам рівних можливостей набуття у власність або у користування земельних ділянок, захист майнових прав, а також безпечного функціонування об'єктів нерухомості.

Тобто, відсутність оновленої та скорегованої містобудівної документації не дозволяє належним чином здійснювати містобудівну діяльність в населених пунктах селищної ради.

Генеральний/детальний план селища в сучасному варіанті є стадією довгострокового стратегічного розвитку і тому завжди буде позбавлений конкретності і визначеності. Таким чином, можливо вирішувати проблеми будівництва, реконструкції і благоустрою сільського середовища, реконструкції чи будівництва об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури. Одночасно можливо вирішити комплекс інших задач: соціальні зручності, надходження коштів до бюджету міста і податків в державні органи, створення додаткових робочих місць і отримання прибутків власниками об'єктів, благоустрій і озеленення прилеглих до об'єктів, що будуються, територій.

 

4. Фінансове забезпечення Програми.

           Головним розпорядником коштів для реалізації для реалізації Програми є Новогуйвинська селищна рада.

Фінансове забезпечення заходів, передбачених Програмою, здійснюється за рахунок бюджетного фінансування та коштів юридичних та фізичних осіб.

Витрати на реалізацію Програми за розрахунками складають 1365 тис. грн. Структура та обсяги витрат наведені в Додатку до Програми.

 

 

 

5. Очікуваний результат  

Удосконалення земельних відносин у місті спрямоване на закріплення конституційного права громадян та юридичних осіб на набуття і реалізацію права власності на земельні ділянки під контролем органів влади.

Реалізація Програми дозволить створити умови для удосконалення ведення земельного кадастру, гарантування прав власності на землю, забезпечить земельно-кадастровою інформацією органи  місцевого самоврядування та усіх землекористувачів.

У цілому по місту збільшиться надходження коштів до бюджету від сплати земельного податку.

Проведення цих робіт також дасть змогу удосконалити взаємовідносини з бюджетом щодо платежів за землю та сприятиме більш відповідальному і господарському відношенню власників земельних ділянок до їх використання.

Продаж земельних ділянок та отримання одноразового доходу від цього сприятиме прискоренню економічного зростання міста, зменшенню витрат на обслуговування боргу місцевих влад, збільшенню надходженню до бюджету всіх рівнів.

Запровадження ринку землі, а саме проведення аукціонів та конкурсів також дає прозорість в отриманні громадянами та юридичними особами земельні ділянки в приватну власність та отримання доходу від продажу земель несільськогосподарського призначення, що в значній мірі може забезпечити прискорення економічного зростання міста  та збільшити надходження до бюджетів всіх рівнів.

 

 

       Секретар                                                     І.І. Каменська

 

 

 

Додаток до Програми розвитку

земельних відносин  та охорони земель

Новогуйвинської селищної ради на 2020-2022 роки

 

 

 

Обсяги витрат на проведення заходів Програмою розвитку земельних відносин  та охорони земель Новогуйвинської селищної ради

на 2020-2022 роки

 

Види робіт

Обсяг коштів

необхідні на виконання робіт, тис. грн

У тому числі по роках

2020

2021

2022

Встановлення меж населених пунктів

100

30

30

40

Інвентаризація земель населених пунктів

400

200

100

100

Виготовлення проектів відведення в комунальну власність

300

100

100

100

Виготовлення топографічної зйомки території

150

50

50

50

Виготовлення детальних планів територій земельних ділянок

500

200

200

100

Виготовлення проектної та оціночної документації земельних ділянок для продажі на конкурентних засадах*

 

конконкурентних засадах *

450

150

150

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь